13 листопада весь світ відзначає Всесвітній день доброти (World Kindness Day).
Саме в цей день у 1998
році Всесвітній рух доброти провів свою першу конференцію в Токіо. До
організації вступили волонтери і добровольці з Австралії, Канади,
Японії, Таїланду, Сінгапуру, Великобританії, США, а пізніше приєдналися й
інші країни. Учасники Руху творять добро по всьому світу, тим самим надихаючи
мільйони людей на хороші вчинки. Вони затвердили свою «Декларацію
доброти», згідно з якою мета об’єднання - «створити добріший і
наповнений співчуттям світ». У свята за час його
існування з’явилися свої традиції. В День Доброти, крім добрих посмішок і
справ, прийнято дарувати знайомим і незнайомим людям квіти (наприклад, у
Сінгапурі – маргаритки і гербери). А спеціально для цього Дня французький
художник Оріль (Aurele) створив символ – відкрите серце.Всесвітній день доброти насамперед потрібен для
того, щоб нагадати про мораль і людяність, про чуйність і взаємодопомогу. Виховну година онлайн для учнів 6-А класу
"Промені добра", присвячена Всесвітньому дню Доброти. Метою якого є
формування духовно-моральних якостей здобувачів освіти через вивчення поняття
"доброта". Завдання: вчити нести добро іншим
через добрі справи; сприяти вихованню активної життєвої позиції, людяності,
чесності, милосердя, доброти.
Засідання кафедри психології 11.11.21. Висвітлення питання "Розвиток емоційного інтелекту у підлітковому віці. Збереження психоемоційного здоров’я здобувачів освіти, вчителів"
Гурток "Вирішення конфліктів мирним шляхом" 6-А клас
В основі програми «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» лежить ідея, яка передбачає формування у здобувачів освіти вміння ефективно вирішувати конфлікти, бути толерантними до думки інших, протистояти насильству, булінгу, дискримінації в колективі, брати відповідальність за побудову миру, дотримуватися рівних прав чоловіків/хлопців та жінок/дівчат. Відтак, концептуальна ідея Програми передбачає формування у здобувачів освіти вміння мирно вирішувати конфлікти, керуватися загальнолюдськими цінностями у спілкуванні з іншими, пропагуючи ідеї миробудування та медіації. У змісті Програми зроблено акцент на формуванні таких життєвих навичок: ефективна комунікація, управління конфліктами, толерантність, недискримінація, управління емоціями, формування ненасильницької поведінки, цінностей тощо.
Гурток "Вирішення конфліктів мирним шляхом" здобувачі освіти 5-х класів
Заняття з елементами тренінгу «Світ моїх емоцій»
Заняття з елементами тренінгу «Ключ до успіху»
Мета: поглиблення знайомства з колом інтересів
учасників; інформування учасників про характеристики успішної людини;
формування вміння керувати своїми емоціями та почуттями.
Гра "Незаселений острів"
Мета: діагностика і відпрацювання способів, стилів взаємодії, психологічних умінь, необхідних для ефективного вирішення поставленої задачі.
Тренінг "Позитивне ставлення до життя.Світ моїх емоцій"
Мета: розкриття понять «почуття» та «емоції», значення позитивного ставлення до життя; практичне використання отриманих знань; розвиток навичок діагностики емоційного стану іншої людини; тренування уміння виражати свій емоційний стан, контролювати свої емоції; усвідомлення своїх відчуттів та їхнього конструктивного виявлення як необхідної умови здоров’я та успіху.
Тиждень психології в ліцеї
«Психологія – інструмент, яким працюють в майстерні педагогіки»
В бібліотеці ліцею була організована виставка психологічної літератури.
«Усі люди мають
недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування
було б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості»
під таким девізом розпочався перший день
тижня психології - День
Толерантності.
Заняття з елементами тренінгу в 5-А, 5-Б, 6-Б, 7-А, 7-Б, 9-А сприяли формуванню ціннісних установок та навичок толерантної поведінки, стимулювали уяву учнів у пошуках власного розуміння толерантності; розвивали навички спілкування з іншими людьми, взаємодії з ними на основі співчуття, доброзичливості, і взаєморозуміння; вихованню спостережливості, уваги до інших людей. П’ятикласники створили «Дерево Толерантності», на якому кожний листочок – це риса толерантної особистості.
« Друг
не той, що медом маже, а той, хто правду каже»,
- саме під таким девізом
проведено тренінгові заняття серед учнів 6-х класів. Шестикласники «виростили» Дерево Дружби. Заняття надало
змогу поглибити і розширити поняття
«дружба», прищепити учням повагу до цінностей дружби і толерантного ставлення до оточуючих, сприяли розвитку
критичного ставлення до себе і своїх особистісних якостей, терпимості й коректності при спілкуванні з друзями.
Долонька кожного учня сприяла виникненню дружніх стосунків між дітьми, стверджувала
любов та повагу до друзів.
Започаткована серед учнів 5-7 класів гра «Таємний друг» з
метою ощасливити свого друга, але так, щоб він
не здогадався, хто робить йому сюрпризи.
Це навіть не гра, а ВІРУС, який передавався від учня до учня. Характерними симптомами захворювання
були: посмішка, постійний стан радості, бажання непомітно зробити комусь
приємність, очікування що сьогодні
трапиться щось особливе.
В День
посмішки і гарного настрою проведено
фоторепортаж "Подаруй посмішку світу».
Діти
дарували свої посмішки та намальовані ними смайли з метою зробити світ
добрішим, створення позитивної атмосфери у закладі.
Паралелі 6-х
класів працювали над антистресовими
розмальовками. А паралелі 7-А і 7-В
класів створили панно «Якби мій клас був садом».
Організована і проведена "Терапія кольорів" для
учнів і вчителів з метою виявлення за допомогою кольору настрою, з яким діти і вчителі приходять до школи.
День відкритості і тактовності пройшов під девізом « Ми різні - ми рівні».
З учнями 9-х,
11-х класів проведені години
психолога «Індивідуально-психологічні
особливості та професійне самовизначення».
Вищою формою діалогу вибрано лист самому собі, складений психологами. Учням 9-х, 10-х класів запропоновано написати листа самим собі, запечатати його і віддати на зберігання психологічній службі.
Конфіденційність оговорювалась особливо. Даний вид роботи дозволяє зачепити
глибинні почуття і емоції учасників.
Вони занурилися в особисті переживання,
акцентували увагу на актуальних
цінностях і подіях, вчилися виділяти головне, перебуваючи в стані щирого діалогу з собою.
Чим щиріші і більш відкриті були учні при написанні
листа, тим показовими в кінці року будуть особистісні зміни в структурі своєї
особистості.
З метою
розширення знань про науку психологію, розвитку самопізнання, сприянню особистісному росту дітям запропоновано
висловити свою думку: чи актуальними є на сьогоднішній день думки
психологів Уільяма Джемса, Альфреда Адлера, Карла Густав Юнга, Зигмунда Фрейда.
Інтерв'ю з великими психологами « Твоя думка» письмово коментували учні 9-Б,
8-А, 8-В, 11-А, 11-Б класів.
Для вчителів ліцею
були запропоновані проективні тести:
"Що про Вас розкаже
обрана філіжанка кави"
Тест "Куди
приведе Вас життєва дорога"
Проективний
психологічний тест "Прогулянка лісом"
Тест "Гра з підсвідомість. Що для Вас насправді
важливо"
Проведений сеанс - студія
психологічного розвантаження для вчителів.
З метою покращення психологічного стану педагогів.
Підгготували: Чухрай Н.П.
Сухоцька Л.В.
Немає коментарів:
Дописати коментар